جستجو کردن
Close this search box.

تختـــه بنــــایی روســــــی

تخته بنایی به عنوان یک محافظ کاربردی برای کارگران ساختمانی عمل می‌کند. این تخته‌ها به صورت افقی بر روی سکوها و قسمت‌هایی از ساختمان قرار می‌گیرند تا کارگران بتوانند روی آن‌ها قرار گرفته و به راحتی به ساختمان دسترسی داشته باشند.

تخته زیرپایی معمولاً از چوب سخت و مقاوم ساخته می‌شود و در ابعاد مختلف، با ضخامت و عرض استاندارد، در دسترس است. این تخته داربستی یکی از پرکاربردترین لوازم برای ساخت و ساز است. برای ساخت بعضی از انواع آن از چوب روسی استفاده می‌کنند و به آن تخته بنایی روسی گفته می‌شود.

تخته عرضه شده در کشور ما از دو نوع چوب تهیه شده است: زیرپایی روسی و دیگری تخته داربستی ایرانی.

معرفی و خرید تخته روسی با بهترین قیمت

محصولات ما

پروژه های ما

تخته زیرپایی برای کارگران بنایی

داربست روسی

تخته بنایی روسی، که از چوب روسی تولید می شود، به عنوان یکی از انواع تخته داربستی موجود به شمار می‌رود. تخته چند لایی روسی، به دلیل خواص مکانیکی و مقاومت بالا، جهت استفاده در صنعت ساختمانی بسیار مناسب است. این نوع تخته می‌تواند در محل‌هایی که نیاز به مقاومت و پایداری بیشتری دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

این تخته با کیفیت بالا و مقاومت مناسب به طور گسترده در ساختمان‌ها و پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از انواع تخته‌های بنایی، این نوع تخته روسی می باشد که از چوب روسی بسیار محکم ساخته شده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. تخته زیرپایی روسی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند بارش باران، رطوبت، گرما و سرما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

تخته زیرپایی برای استقامت وقرارگیری کارگران ساختمانی

انواع مختلف تخته بنایی

تخته داربست ایرانی به طول ۴ متر عرضه می شود. ضخامت تخته داربستی ایرانی ۵/۲ سانتی متر است. عرض تخته زیرپایی ایرانی نیز به طور معمول ۱۰ سانتی متر یا ۱۲ سانتی متر و همچنین ۱۵ سانتی متر تعیین می شود. این تخته در ابعاد مختلف عرضه می شود تا برای کاربردهای گوناگون بتوان از تخته داربستی مناسب استفاده نمود.

نوع دیگر تخته داربست از چوب روسی تهیه می شود. طول داربست روسی متغیر است، طول تخته روسی ۳ متر، ۴ متر و ۶ متر است، ضخامت این تخته داربستی روسی ۵/۲ سانتی متر است و پهنای تخته داربست روسی نیز مانند تخته داربستی ایرانی دارای عرض های مختلفی چون ۱۰ سانتی متر، ۱۲ سانتی متر و ۲۰ سانتی متر است.

تخته زیرپایی برای استقامت وقرارگیری کارگران ساختمانی
gif-fgwood1
شرح
ضخامت
عرض
طول
متر مربع (ریال)
تخته روسی
۵ سانتی متر
۲۰ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۵ سانتی متر
۲۲ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۵ سانتی متر
۲۸ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۵ سانتی متر
۳۰ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۴/۵ سانتی متر
۲۰ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۴/۵ سانتی متر
۲۲ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۴/۵ سانتی متر
۲۵ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۴/۶ سانتی متر
۲۸ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۴/۵ سانتی متر
۳۰ سانتی متر
۴ متر
تماس بگیرید
تخته روسی
۵ سانتی متر
۲۸ سانتی متر
۶ متر
تماس بگیرید
تختع روسی
۵ سانتی متر
۳۰ سانتی متر
۶ متر
تماس بگیرید

مشخصات داربست بنایی روسی

مشخصات تخته داربستی روسی می تواند بسته به نیاز و استفاده مورد نظر متغیر باشد. اما به طور کلی، مشخصاتی که معمولاً برای تخته زیرپایی روسی در نظر گرفته می شود عبارتند از:

      1. ضخامت: تخته داربستی روسی معمولا در ضخامت ۵٫۲ سانتی متر موجود است.
      2. عرض و طول: ابعاد تخته داربستی روسی در اندازه های استانداردی تولید می شوند. معمولاً عرض آن ها حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر و طول آن ها ۳ تا ۶ متر است. البته، ممکن است ابعاد دیگری نیز در دسترس باشد.
      3. نوع چوب: تخته داربستی به دلیل مقاومت و پایداری بالا در صنعت ساختمانی استفاده می شود. این چوب معمولاً از انواع درختانی مانند صنوبر سیبریایی یا صنوبر روسی تهیه می شوند.
      4. کیفیت و استحکام: تخته بنایی روسی معمولاً با کیفیت بالا و استحکام مناسب تولید می شود. ضخامت و نوع چوب تأثیر زیادی در استحکام و پایداری آن دارند.

قیمت تخته بنایی

به دلیل نوسانات ارزی به صورت ثابت نمی‌توان قیمت ثابتی را اعلام کرد اما برای تعین قیمت باید کیفیت و ابعاد تخته داربستی را به صورت دقیق برسی نمایید. قیمت در چوب فروشی های مختلف، متفاوت می‌باشد و نمی‌توان فهمید که چه افرادی گران تر و چه فروشندگانی ارزان‌تر این محصول را ارائه می‌نمایند.

چه نکاتی را باید در هنگام خرید و استفاده از تخته داربست روسی در نظر گرفت؟

      1. کیفیت چوب: بهتر است از چوبی با خواص فیزیکی مناسب، مانند مقاومت، استحکام و پایداری بالا استفاده شده باشد.
      2. ابعاد و ضخامت: تخته داربستی روسی ابعاد و ضخامت مورد نیاز شما را داشته باشد.
      3. رطوبت و خشک شدگی: تخته بنایی به درستی خشک و درصد رطوبت آن در محدوده مطلوب قرار گیرد. تخته زیرپایی مرطوب می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند تغییر ابعاد و ترک خوردگی در آینده شود.
      4. استاندارد ها و گواهی ها: اطمینان حاصل کنید که این تخته مورد نظر شما استانداردها و گواهی های معتبر را دارا است.
تخته های بنایی روسی بسته بندی شده

مقایسه تخته زیر پایی روسی با داربستی ایرانی

در انتخاب بین این تخته روسی و ایرانی، عوامل متعددی نظیر نوع پروژه، بودجه، نیازهای ساختمانی و استانداردها در نظر گرفته می شوند. تخته زیرپایی روسی با ایرانی را می‌توان از جنبه های مختلفی انجام داد. در ادامه به برخی از این جنبه‌ها اشاره خواهم کرد:

      1. نوع چوب: تخته داربستی روسی از چوب روسی تولید می‌شود، در حالی که تخته داربستی ایرانی از چوب درختان محلی و الوار چوبی مانند سرو و کاج تهیه می گردد. 
      2. استحکام و مقاومت: این تخته روسی به دلیل استفاده از چوب روسی با استحکام و مقاومت بالا، معمولاً مقاومت بیشتری در برابر بارها و لرزه ها دارد. در حالی که تخته بنایی ایرانی با استفاده از چوب محلی، ممکن است از مقاومت کم تری نسبت به تخته داربستی روسی برخوردار باشد.
      3. مشخصات ابعادی: ابعاد تخته داربستی روسی معمولاً در اندازه‌های استانداردی مانند عرض ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر و طول ۳ تا ۶ متر تولید می‌شود، در حالی که ابعاد تخته زیرپایی ایرانی ممکن است متغیر باشد و بسته به شرکت تولید کننده متفاوت باشد.
      4. قیمت: قیمت تخته داربستی روسی و ایرانی با هم تفاوت دارند. تخته داربستی روسی ممکن است به دلیل واردات‌و‌کیفیت بالاتر، هزینه بیشتری داشته باشد.
تخته زیرپایی برای کارگران بنایی

کاربرد تخته داربستی روسی

تخته زیرپایی روسی در صنعت ساخت و ساز و استفاده های مختلفی کاربرد دارد. در زیر به برخی از کاربردهای تخته بنایی روسی اشاره می کنیم:

۱- ساخت سقف

این تخته روسی معمولاً برای ساخت سازه های سقفی استفاده می شود. به عنوان تخته ای  مقاوم و پایدار برای نصب و اجرای کارهای سقفی در مراحل ساخت و نصب سازه، این تخته روسی بسیار مناسب است.

۲- ساخت دیوارها

در برخی موارد، تخته داربستی روسی به عنوان تکیه گاهی استفاده می شود که کارگران روی آن برای ساخت دیوار قرار گیرند.

۳- ایجاد نماها

این تخته روسی می تواند در ساخت نماها و رنگ آمیزی ساختمانی استفاده شود. با توجه به استحکام و قوت تخته زیرپایی روسی، آن را می توان به عنوان یک تکیه گاه مقاوم در نظر گرفت.

کارگران ساختمانی در حال کار و استفاده از تخته بنایی روسی
تخته زیرپایی و کارگران ساختمانی

مشخصات و نصب تخته زیرپایی

چوبی که در ساخت تخته بنایی روسی به کار گرفته می شود باید از بهترین چوب ها و مرغوب ترین آن ها باشد، چرا که این تخته باید دارای عمر طولانی بوده و در مدت زمان دیرتری فرسوده و پوسیده گردد. چون از این تخته ها حین ساخت و ساز استفاده می‌ کنند و ممکن است در محیط های مرطوب از آن ها نگهداری استفاده شود، پس باید از چوبی ساخته شده باشند که کپک نزند و دچار خمیدگی و یا هر گونه ترک خوردگی نشود.

از طرف دیگر تخته زیرپایی از آن جایی که قرار است به راحتی جابجا شود باید در ابعاد مناسب و وزن سبکی طراحی گردد. تخته های زیرپایی باید طولانی مدت عمر کنند، پس باید کیفیت بالایی باید داشته باشند. اگر مجبور شدید برای کیفیت بالا هزینه زیادی بپردازید نگران نباشید چرا که از این تخته ها می توانید برای پروژه های مختلف تجاری و مسکونی و تمامی پروژه های ساختمانی بهره ببرید. این تخته ها را معمولا از چوب های کاج روسی می سازند. البته گاها سازندگان از صنوبر ایرانی نیز برای ساخت تخته های زیرپایی بهره می برند. برای مقایسه بین این دو چوب باید گفت با توجه به مقاومت و استحکام بسیار بالای کاج روسی تخته هایی که از این جنس ساخته شده باشند بسیار بهتر از سایر تخته ها می باشند. البته که در کنار این کیفیت بالا قیمت آن ها نیز بالاتر است.

 

تخته زیرپایی و کارگران ساختمانی

ابعاد تخته زیرپایی روسی در آوا چوب 

تخته بنایی روسی در ابعاد و انواع مختلف ارائه شده است. طول این نوع از تخته متغیر است. طول تخته روسی۳ متر، ۴ متر و ۶ متر است. ضخامت آن ۵/۲ سانتی متر است مانند تخته داربستی ایرانی، تخته زیر پایی روسی نیز از عرض های مختلفی برخوردار است، این عرض ها شامل ۱۰ سانتی متر، ۱۲ سانتی متر و ۲۰ سانتی متر است.

این تخته ارائه شده توسط مراکز چوب فروشی به خصوص فرآورده های چوبی گودرزی، از انواع و ابعاد مختلفی برخوردار است. عرض تخته ارائه شده  ۲۰ سانتی متر، ۲۵ سانتی متر و ۳۰/۲۸ سانتی متر است. این تخته از مرغوب ترین چوب موجود تهیه شده است و از استحکام، دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است.

تخته زیرپایی از مقاومت بسیار مناسبی در مقابل انواع آسیب ها و ضربه ها برخوردار است و دچار کمترین شکستگی، انحنا و خمیدگی در طول مدت زمان استفاده می شود. همچنین این تخته ها از تحمل بالایی نسبت به عوامل جوی همچون باران، برف و تغییر دما و همچنین آب و رطوبت برخوردار است.

 

تخته زیرپایی برای کارگران بنایی

ویژگی تخته زیرپایی

تخته زیرپایی ارائه شده توسط فرآورده های چوبی آواچوب از مرغوب ترین و با کیفیت ترین چوب ها تهیه می شود. بنابراین این نوع تخته بنایی در برابر عوامل مختلف جوی همچون رطوبت، گرما و سرما از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

این تخته را بر روی داربست های مختلف قرار می دهند و کارگران ساختمانی بر روی این داربست ها می ایستند و عملیات های مورد نظر همچون اجرا و تعمیر بنای سازه، گچکاری و رنگ آمیزی نمای ساختمان را انجام می دهند.

تخته زیرپایی ارائه شده از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و باعث ثبات قرارگیری کارگران ساختمانی مختلف بر روی آن می شود. تخته داربست موجب تضمین امنیت و ایمنی افرادی می شوند که بر روی آن می ایستند و کمترین لغزش و تکان را دارد.

تخته زیر پایی از وزن سبکی برخوردار است و به راحتی می توان آن را در پروژه های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار داد. همچنین این نوع از تخته دچار کمترین خرابی و ترک خوردگی می شوند تخته بنایی برای استفاده های بلند مدت بسیار مناسب است.

جنس تخته زیرپایی

جنس تخته  بنایی عموما دارای دو نوع ایرانی و روسی می باشند که این دو نوع از لحاظ کیفیت بسیار با یک دیگر متفاوت هستند. همان طور که ذکر شد تخته های بنایی داربستی تنها برای کارگران مورد استفاده نمی باشد و موارد استفاده دیگری برای نگهداری مصالح و … دارد.

تخته های داربستی ایرانی عموما از جنس درختان کاج و صنوبر استخراج می شود و برای انتخاب این تخته ها باید به نداشتن تاپ و ترک در سطح چوب دقت داشته باشید، زیرا این نوع چوب ها به نوعی دارای این مشکلات می باشند اما چوب های روسی اغلب دارای این مشکلات نیستند و کیفیت بالاتری دارند.

جمع بندی

تخته بنایی روسی یک محصول پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در انواع پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید و استفاده از تخته زیرپایی روسی، مواردی مانند کیفیت چوب، ابعاد و ضخامت، رطوبت و خشک شدگی، روکش و پوشش، استانداردها و گواهی ها را در نظر بگیرید. مشورت با متخصصان و فروشندگان معتبر نیز به شما کمک خواهد کرد تا داربست روسی مناسب برای نیاز های خاص خود را انتخاب کنید.

همانطور که بررسی کردیم، در انجام کارهای ساختمانی مهم ترین نکته حفظ امنیت کارگر می باشد و شما می توانید با داشتن داربست بنایی با کیفیت، این امنیت را برای کارگران ساختمانی خود تضمین کنید. خرید این تخته از مراکز معتبر مهم ترین نکته ای می باشد که باید به آن توجه کنید چرا که جنس چوب به کار رفته شده باید بسیار مرغوب و محکم باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما با شماره ۳۴۶۳۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 سوالات متداول

برای ساخت ساختمان، نقاشی و رنگ کاری نقاط مختلف ساختمان، گچ کاری دیوارها و سقف و همچنین تعمیر نقاط مختلف ساختمان استفاده می شود. کارگران ساختمانی برای انجام عملیات های مورد نظر بر روی تخته زیرپایی می ایستند و به انجام کارهای ساختمانی می پردازند.

آواچوب یکی از بهترین شرکت ها در ارائه فرآورده های چوبی و تخته بنایی می باشد که می توانید با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیتی بالا تخته بنایی را ابعاد گوناگون تهیه کنید. برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما با شماره ۳۴۶۳۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

جنس تخته های زیرپایی عموما دارای دو نوع ایرانی و روسی می باشند که این دو نوع از لحاظ کیفیت بسیار با یک دیگر متفاوت هستند.