فیلتر های فروشگاه

رنگ ظروف چوبی

هیچ محصولی یافت نشد.

استفاده از ظرف های چوبی، از گذشته تا کنون مرسوم بوده است. ظروف چوبی، یادآور حس زیبای طبیعت هستند. اخیراً استفاده از ظروف چوبی متداول شده است.یکی از بهترین راهکارها برای حفظ دوام و طول عمر ظروف چوبی و همچنین ایجاد جلوه ای زیبا در آن ها، استفاده از رنگ ظروف چوبی است.

شخصی در حال رنگ ظروف چوبی

بسیاری از شرکت‌ ها، دوام و ماندگاری رنگ مخصوص چوب بر روی ظرف ها و کیفیت مناسب آن ها را تضمین می کنند. بنابراین، به دنبال رنگ های تولید شده در این شرکت ها باشید.با استفاده از محصولات شرکت های معتبر از قبیل محصولات شرکت آواچوب، می توانید علاوه بر اطمینان از مرغوبیت و کیفیت محصول از نظر رعایت استانداردهای مربوط به رنگ های قابل استفاده بر روی ظروف چوبی، از سلامت و افزایش دوام و جلوه ظاهری ظروف خود نیز اطمینان داشته باشید.

اهمیت رنگ ظروف چوبی

استفاده از پوشش مناسب و رنگ و روغن های مخصوص کاور ظروف چوبی، موجب افزایش طول عمر و ایجاد جلوه زیبای منحصر به فردی در این ظروف می شود. ممکن است بر اثر استفاده نامناسب و ایجاد ترک روی ظروف، انواع آلودگی، باکتری ها و قارچ ها روی سطح ظرف رشد کنند و همان طور که می دانید، این موجودات ریز برای سلامتی انسان بسیار مضر هستند.

بنابراین، استفاده از پوشش مناسب برای ظروف چوبی اهمیت زیادی دارد. برای محافظت از وسایلی که تهیه می کنید باید روش های مناسبی را پیش بگیرید تا از وسیله مورد نظر خود در برابر ضربات و … محافظت کنید. ظروف چوبی نیز از این امر جدا نبوده برای محافظت از این ظروف باید از مواردی استفاده نمایید که بتواند از این ظروف در برابر مواد شوینده، گرما و … محافظت نماید.

از فواید رنگ ظروف چوبی این است که علاوه بر مقاومت، زیبایی خاصی به چوب خواهد داد و مانع از رشد قارچ و حشرات موزی در ظروف چوبی خواهد شد، بنابراین استفاده از یک نوع پوشش و رنگ برای شما بسیار به صرفه می باشد. ظروف چوبی عموما از  جنس چوب روسی هستند.

خرید رنگ ظروف چوبی

آیا میتوان از سیلر، کیلر و یا شاپان برای ظروف استفاده کرد؟

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده ایم، به این نکته پی بردیم که برخی به جهت آگاه نبودن از سرطان زا بودن مواد شیمیایی، از سیلر، کیلر، شاپان و یا نیم پلی استر، پلی استر، پلی اورتان و روغن جلا برای ظروف نیز استفاده می کنند.در حال حاضر مهم‌ترین کار، کسب اطلاعات کافی در زمینه رنگ ظروف چوبی می باشد، تا به نوعی شما دچار این اشتباهات نشوید.

مهم ترین نکته در این راستا عدم استفاده از رنگ های شیمیایی در ظروف می باشد. در ادامه رنگ هایی که مناسب ظروف چوبی هستند را به شما دوستان عزیز معرفی می کنیم.

بهترین رنگ برای رنگ کردن ظروف چوبی

رنگ ظروف چوبی چیست

تخته های روسی در کارخانه تولید چوب

همان طور که می دانید، از ظروف چوبی برای قرار دادن مواد غذایی و سرو غذاهای گرم و سرد استفاده می شود. به همین دلیل نباید بر اثر گرم شدن، هیچ گونه مواد سمی و مضری از رنگ ظروف چوبی خارج شده و به مواد غذایی و بدن شما وارد شود.

شرکت های فعالی در ایران در زمینه تولید رنگ های مناسب، اقدام به تولید رنگ های مخصوص ظروف چوبی کرده اند. رنگ های تولید شده کاملا سالم هستند. و مشکلاتی را ندارند.

در تولید این رنگ ها از روغن های خوراکی و ترکیبات آن با مواد طبیعی و بی ضرر استفاده شده است. روغن ظروف چوبی در واقع همان رنگ چوب طبیعی است.

روش‌های سنتی برای رنگ ظرف چوبی چیست؟

استفاده از ظروف چوبی، قدمتی به درازای طول عمر بشر دارد. انسان ها در طول زمان متوجه شدند که باید برای افزایش دوام ظروف چوبی، آن ها را آب گریز کنند.

 بنابراین، برای افزایش ماندگاری ظرف های چوبی خود، به طور سنتی از روش هایی نظیر استفاده از انواع روغن طبیعی خوراکی، موم زنبور عسل، چربی حیوانات، روغن سقز و غیره برای رنگ ظروف چوبی استفاده می کردند.

مراحل رنگ کردن ظروف چوبی

رنگ کردن ظروف چوبی در چهار مرحله انجام می شود. این مراحل شامل سمباده زنی، تمیز کردن سطح چوب، بتونه کاری و در آخر رنگ کردن چوب صورت می گیرد.

1.سمباده کشی ظروف چوبی

رنگ ظروف چوبی چه کاربردی دارد

اولین مرحله برای رنگ ظروف چوبی، سمباده زدن سطح این ظروف می باشد. اگر سمباده زنی به صورت حرفه ای و کامل انجام نشود در مراحل بعدی رنگ کردن مشکل ساز خواهد شد. در صورتی که سمباده زنی به  درستی انجام نشود باعث می شود رنگ به خوبی بر روی سطح چوب نماند و با گذشت زمان پوسته پوسته شود. در واقع سمباده زنی برای آن صورت می گیرد تا سطوح غیر یکنواخت چوب صاف و مطلوب شود.

سمباده زنی به دو روش دستی و استفاده از دستگاه مخصوص آن انجام می شود. برای پاک کردن رنگ های قبلی بر روی ظروف چوبی باید از سمباده های زبر استفاده کرد.

2. تمیز کردن سطح چوب برای رنگ زدن ظروف

پس از سمباده کشی سطح چوبی با سمباده های نرم و سفت، نوبت به تمیز کردن سطح چوب می رسد. در این مرحله سطح چوب باید کاملا تمییز شود. اگر تمیز کاری به خوبی و کامل انجام نشود، در هنگام رنگ کردن، رنگ به خوبی نمایش داده نمی شود. دقت داشته باشید که باید تمامی گرده های سمباده کشی از روی سطح چوب پاک شود تا رنگ ظروف چوبی به خوبی نمایش داده شود.

3.بتونه کاری

رنگ ظروف چوبی چه مزایایی دارد

پس از سمباده کشی و تمیز کردن سطح چوب، مرحله بتونه کاری انجام می شود. با بتونه زدن از نفوذ رنگ به منافذ پوست جلوگیری می شود. پس از اتمام بتونه کاری چوب و خشک شدن نوبت به رنگ کردن چوب می رسد.

4.رنگ کردن ظرف های چوبی

پس از انجام تمامی مراحل، نوبت به رنگ کردن ظروف می شود. باید توجه کرد که از رنگ های سالم برای رنگ ظروف چوبی استفاده کرد که موجب بیماری و سرطان نشود. برای رنگ اسباب بازی نیز بهتر است از رنگ های غیر شیمیایی استفاده کرد.

خرید رنگ برای ظروف چوبی

اگر تولید کننده ظروف چوبی هستید و یا طرفدار استفاده از این ظروف هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که رنگ ظروف چوبی را تهیه کنید و از آن برای نوسازی یا آب گریز کردن ظروف خود استفاده کنید.

کیفیت و مواد اولیه استفاده شده در این رنگ های مخصوص ظروف چوبی بسیار مهم است و می تواند به طولانی شدن عمر ظروف چوبی کمک کند. شما می توانید برای اطلاع از شرایط خرید این محصولات با کارشناسان ما در اف جی وود تماس حاصل فرمایید.

قیمت رنگ ظرف های چوبی

رنگ ظروف چوبی چه ویژگی هایی دارد

قیمت رنگ های مورد استفاده برای ظروف چوبی بستگی به برند و نوع رنگ و مقدار آن متفاوت می باشد. شما ابتدا بهتر است که تحقیق کنید چه رنگی و چه برندی از رنگ برای ظروف چوبی خود در نظر دارید بگیرید اگر نمی دانید کدام رنگ بهتر است پیشنهاد می کنم از کارشناسان ما در آوا چوب کمک بگیرید. آن‌ها شما را برای خرید رنگ ظروف چوبی با قیمت و کیفیت مناسب راهنمایی می کنند.

جمع بندی

ظروف چوبی به دلیل زیبایی بی نظیری که دارند مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته اند. این ظروف چوبی نباید در محیط مرطوب قرار بگیرند یا ارتباط مستقیم با آب داشته باشند و باید از رنگ برای آب گریز کردن آن ها استفاده کرد. استفاده از رنگ نامناسب برای بدن انسان ضرر دارد و به مرور از دیواره ظرف جدا می شود و زیبایی ظرف را از بین می رود.  شخص خودش می تواند ظرف را با رنگ ظروف چوبی پاکسازی کند و این کار باعث بالا رفتن طول عمر ظروف می شود.

آواچوب ارائه دهنده بهترین رنگ ها برای ظروف چوبی می باشد و می توانید سفارش خود را با به صرفه ترین هزینه و بالاترین کیفیت ثبت کنید.

سوالات متداول

  • بهترین برند رنگ ظروف چوبی کدام است؟
    یکی از بهترین برندهای رنگ ظرف چوبی، برند آلمانی رمرس می باشد که طرفداران بسیاری دارد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.
  • رنگ‌های گیاهی مخصوص چه ظرف‌هایی هستند؟
    دقت کنید که از ظروف چوبی دارای رنگ برای غذاهای داغ و یا گرم کردن غذا استفاده نکنید. بهتر است که از ظروف چوبی رنگ شده برای غذا های سرد و سالام استفاده کنید.