مقالات

معرفی بهترین روش های نگهداری از ظروف چوبی

روش های نگهداری از ظروف چوبی

هیچ چیز قابل مقایسه با شکوه و زیبایی چوب طبیعی نیست. به همین دلیل است که محصولات چوبی همیشه مد هستند، اما برای این که چوب، دارای حداکثر ماندگاری باشد، روش های نگهداری از ظروف چوبی ضروری است. موضوع این است که محصولات چوبی در رطوبت، می توانند ترک بخورند، متورم یا خشک شوند. همچنین نباید فراموش کرد که چوب در برابر حشرات حساس است.

همه موارد فوق ما را متقاعد می کند که مراقبت از ظروف چوبی فرآیندی پیچیده است که باید توسط هرکسی که از زیبایی واقعی این ماده لذت می برد، انجام شود.  با این حال، چوب ماده ای است که به راحتی تحت تأثیر عوامل مختلف محیطی قرار می گیرد، بنابراین باید به درستی از آن مراقبت شود.

شما باید بدانید که چگونه از ظروف چوبی نگهداری کنید. بنابراین، شرکت آوا چوب فعال در حوزه صنایع چوب و صنعت ساختمان در این مقاله روش های اساسی برای مراقبت از ظروف چوبی مانند استفاده از روغن ظروف چوبی را معرفی می کند.

اهمیت نگهداری صحیح

مراقبت صحیح با روش های نگهداری از ظروف چوبی نه تنها زیبایی ظروف چوبی را حفظ می‌کند، بلکه از دوام آنها نیز اطمینان حاصل می‌کند. بیایید در این سفر به کارهای ضروری که می‌توانند مراقبت از ظروف چوبی را به سطح بالاتری ببرند، شروع کنیم.

از بهترین روش های نگهداری از ظروف چوبی

چوب یک ماده سازگار با محیط زیست برای تزئین و ساخت و ساز است. اما تحت تأثیر عوامل خارجی مانند باران، باد، اختلاف دما، نور خورشید، ویژگی های فیزیکی و مکانیکی از بین می رود. بنابراین، برای این که ظروف چوبی دوام بیش تری داشته باشند، پردازش بیش تری بر روی آن ها لازم است. یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها، عملیات شیمیایی چوب است. این روش شناخته شده اما به طور غیرمستقیم منسوخ شده است.

تکنیک های شناخته شده تا مدرن باز هم محصولات چوبی را مستعد پوسیدگی می کنند. تولیدکنندگان، ترفند های مختلفی را انجام می دهند تا ظروف چوبی فرسوده نشوند و در انبارها در شرایط عالی قرار بگیرند. اما ظروف چوبی در خانه به روش های حفاظتی کم تری نیاز دارند، زیرا عمر آن ها در خانه بیش تر است.

برای محافظت از ظروف چوبی در برابر عوامل مختلف خارجی و داخلی از چند روش استفاده می شود روش های نگهداری از ظروف چوبی عبارت اند از: روش های شیمیایی، و بیولوژیکی. عملیات شیمیایی-مکانیکی با ترکیبات مختلف از چوب و محصولات چوبی در برابر لکه، حشرات و رطوبت محافظت می کند و مقاومت در برابر آتش را افزایش می دهد.

دیگر روش های نگهداری از ظروف چوبی  عبارتند از :

  • هر روغنی که قابلیت تثبیت چوب را داشته باشد. به عنوان مثال، گردو، دانه کتان، کنف، خشخاش و غیره
  • استفاده از رزین چوب نرم
  • آغشته کردن ظروف چوبی به رنگ ظروف چوبی، پلاستیک مایع، لاک، رزین اپوکسی و سایر ترکیبات مصنوعی که در صورت خشک شدن می توانند سخت شوند.
روش های نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه

روش های نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه

چگونه طول عمر ظروف چوبی را بالا ببریم؟

قاشق های چوبی، کارد و چنگال، تخته برش گوشت و ظروف چوبی آشپزخانه از اقلام روزمره هستند. آن ها علاوه بر این که در دمای بالا خراب نمی شوند، خراشیده نشده و آسیب نمی بینند. مزیت دیگر این است که طعم غذا را تغییر نمی دهند. با این حال، ظروف چوبی آشپزخانه نیز نیاز به مراقبت دارند.

اگر آن ها را به درستی نشویید و نگهداری نکنید، در معرض خطر آلودگی قارچ ها و باکتری ها قرار خواهید گرفت. و هیچ کس آن را نمی خواهد.در کنار روش های نگهداری از ظروف چوبی مواردی میباشد که باعث طول عمر ظروف چوبی میشود.

  • ابتدا تمیز کردن معمولی را با آب و صابون انجام دهید تا بقایای مواد غذایی از بین برود.
  • پس از تمیز کردن، یک کاسه (که متناسب با ظروف است) با آب گرم پر کنید و چند قطره سفید کننده یا کلر اضافه کنید.
  • ظروف را حداقل 10 دقیقه در محلول غوطه ور کنید.
  • ظروف را بردارید و بررسی کنید که آیا بوی ماده سفید کننده را دارند یا خیر. اگر بله، یک کاسه دیگر بردارید، آن را با آب گرم با دو قاشق غذاخوری شکر پر کنید. ظروف را در کاسه حاوی محلول قرار دهید و بگذارید چند دقیقه دیگر بماند.
  • اکنون فقط تمیز کردن را با صابون خنثی و یک برس موی سخت یا اسفنج نرم انجام دهید.
  • بگذارید در آفتاب خشک شوند و بایستند تا رطوبت نگیرند. اگر نمی توانید آنها را در آفتاب قرار دهید، آنها را برای چند دقیقه در فر از قبل گرم شده اما خاموش قرار دهید.
  • از بهترین روش های نگهداری از ظروف چوبی این است که هر بار که از ظروف چوبی خود استفاده می کنید این مراحل را تکرار کنید.
  • وقتی چوب خشک شد آن را مرطوب کنید. برای انجام این کار، روغن زیتون را با کمک یک پد پنبه ای بمالید. این به هیدراته شدن مواد و حفظ کیفیت آن کمک می کند.
  • اجازه ندهید ظروف چوبی خیلی طولانی خیس بخورند. به این ترتیب چوب، آب زیادی به خود جذب می کند و اگر به درستی خشک نشود، مرطوب می شود. در نتیجه، قارچ ها و باکتری ها می توانند تکثیر شوند.
  • مراقب باشید، اگر چوب فرسوده شد، شکست یا ترک خورد، وقت آن است که آن را با یک چوب جدید جایگزین کنید.
روش نگهداری از ظروف چوبی با رنگ و روغن مخصوص چوب

روش نگهداری از ظروف چوبی با رنگ و روغن مخصوص چوب

استفاده از روغن ظروف چوبی

روغن ظروف چوبی هاردواکس رمرس یکی از بهترین روش های نگهداری از ظروف چوبی میباشد که مخصوص فضای داخلی میباشد.این روغن ویژگی هایی همچون:ضدآب و آبگریز بودن،آنتی فایر،مقاوم در برابر سایش،تجدید پذیری بسیار آسان،مقاوم در برابر انواع لکه را دارد.و کاربرد آن برای استفاده از ظروف چوبی،مبلمان،کف چوبی،اسباب بازی و فضاهای داخلی میباشد.

این محصول در بسته بندی های یک لیتر و پنج لیتر در آواچوب موجود میباشد.برای اطلاع از موجودی و ثبت سفارش با کارشناسان ما در آواچوب تماس حاصل فرمایید.

شناخت مواد مضر برای ظروف چوبی

چوب، به عنوان یک مصالح ساختمانی، کاربرد های گوناگونی از جمله تولید ظروف چوبی دارد. اما در مقابل مزایا، ویژگی های منفی نیز دارد. یکی از اصلی ترین آن ها حساسیت به یک محیط مرطوب است. پس حفاظت از چوب در برابر رطوبت عامل اصلی دوام ظروف چوبی و یکی دیگر از روش های نگهداری از ظروف چوبی است.چوب به سرعت در اثر رطوبت استحکام خود را از دست می دهد، بنابراین باید به خوبی پردازش شود.

سطح بالایی از رطوبت باعث می شود ساختار چوب و سازه های ساخته شده از آن نقض شود. وجود محیطی با سطح رطوبت بالا مکانی ایده آل برای رشد انواع میکروارگانیسم ها است که منجر به تشکیل قارچ و کپک می شود.

به علاوه، کمبود اکسیژن و عدم دسترسی به آن، تغییرات دما، تجمع میعانات و تماس درخت با لایه ای از خاک باعث از بین رفتن چوب آن می شود. برای محافظت از درخت در برابر رطوبت، اقدامات پیشگیرانه مختلفی مورد نیاز است. به علاوه، میزان رطوبت مواد چوبی به فصل بستگی دارد. خشک شدن می تواند بیش تر از یک سال زمان ببرد. پس عایق رطوبتی به محافظت از محصولات چوبی در برابر رطوبت کمک می کند.

پس می توان گفت که محصولات چوبی در معرض عوامل خارجی مانند نوسانات دما، رطوبت، هوای گرم، باد های شدید قرار می گیرند. تحت تأثیر چنین عوامل نامطلوبی، هیچ گونه محصول و ظروفی نمی تواند تأثیرات مخرب آن ها را تحمل کند. در سطح آن ها می توانید کپک، قارچ و به دنبال آن تخریب چوب را مشاهده کنید. بنابراین، پردازش چوب مورد نیاز است.

جمع بندی

همانطور که مطالعه نمودید روش های نگهداری از ظروف چوبی را ذکر کردیم و بیان شد که بهترین روش نگهداری و دوام ظروف چوبی استفاده از روغن ظروف چوبی میباشد که ظروف چوبی شما را از هرکونه آسیبی محافظت میکند.

آواچوب ارائه دهنده بهترین رنگ و روغن ظروف چوبی میباشد که با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مقرون به صرفه فرآورده های چوبی خود را روانه بازار کرده است.شما میتوانید برای سفارش با کارشناسان فروش ما با شماره 332845110-021 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  • اگر در ظروف چوبی قارچ تشکیل شود چه کاری باید انجام دهم؟

اگر قارچ ظاهر شود، وسیله را با سرکه و آب به دقت بشویید، سپس مجدداً ادویه‌گذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که خشک شود تا رشد ممکنه قارچ در آینده جلوگیری شود.

  • آیا می‌توانم وسایل چوبی را در ماشین ظرفشویی قرار دهم؟

از ماشین ظرفشویی خودداری کنید؛ بهتر است وسایل چوبی را با صابون ملایم و آب گرم دستی بشویید تا از صدمات جلوگیری کنید و عمر طولانی آنها را حفظ کنید.

  • چه مدت معمولاً وسایل چوبی دوام می‌آورند؟

با مراقبت صحیح، وسایل چوبی می‌توانند چندین سال دوام بیاورند. استفاده از روش های نگهداری از ظروف چوبی منظم، تمیزکاری صحیح و ادویه‌گذاری به مدت مداوم به طول عمر آنها کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *